آینه آرایش قدیمی

آینه آرایش قدیمی

آینه از محصولاتی هست که از گذشته‌های بسیار دور تا به امروز از ابزار مورد نیاز انسان محسوب می‌شده. و تاریخچه اون به زمان‌های بسیار دوری برمی‌گرده. امروزه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخورداره. به‌طوری که از ابزاری هست که افراد همه روزه به اون مراجعه می‌کنن. درواقع آینه در استفاده روزانه افراد قرار می‌گیره. یکی از موارد کاربردی مهم برای آینه، آینه آرایشی هستش. آینه آرایش هم تنوع بالایی داره تا بشه از بین اونا آینه مناسب نیاز خود رو به‌راحتی انتخاب کرد. اما آینه آرایش قدیمی به جهت قدمت همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده.

به این دلیل که علاوه بر کاربرد مهمی که آینه داره در طراحی دکوراسیون هم نمی‌شه از نقش اون غافل شد. با استفاده از آینه‌ها، زیبایی خاصی رو میشه به محیط اضافه کرد. اما آینه در برخی از فضاها نقش بسیار حیاتی داره. از جمله آرایشگاه و سالن‌های زیبایی.

آینه آرایش قدیمی

کیفیت آینه آرایشگاه قدیمی

وقتی توی این مقاله‌ای یعنی دنبال یه آینه برای آرایشگاهت می‌گردی نه یه آینه برای روی در ساختمون یا هر چیز دیگه که کیفیتش مهم نباشه! آینه آرایشگاه تقریباً اگر آرایشگاه اگر که کیفیتش پایین باشه جدای از اینکه چقدر کلاس کاری تو رو پیش مشتریات پایین میاره تقریباً کاربریشو به طور کامل از دست میده. تصور کن که بخوای مشتریت رو چندین ساعت جلوی یه آینه کدر و موجدار بنشونی مشخصه که هم توی انجام کارها سوء تفاهم ایجاد میشه چون نمی‌تونه از داخل آینه درست خودش رو ببینه هم از نتیجه نهایی قرار نیست رضایت داشته باشه. نهایتم تو توی ذهنش چطور جلوه می‌کنی؟ به عنوان آرایشگر غیر حرفه‌ای که لابد کارش خوب نیست و مشتری زیادی نداره که بخواد دستی به سر روی آرایشگاهش بکشه! از روی آینه‌ای که می‌خوای واسه آرایشگاهت انتخاب کنی دقت کن.

شکل آینه آرایشگاه

آینه آرایش قدیمی رو می‌تونی با شکل‌های مختلفی سفارش بدی که اتفاقاً روی انرژی محیط آرایشگاهت یا اتاقت هم تاثیر خیلی زیادی داره. طبیعتاً بعضی از مدل‌ها نسبت به اون یکی‌ها ظاهر قدیمی‌تری رو دارند و بعضی از مدل‌ها ظاهر مدرن‌تر. البته اکثر شکل‌های ظاهری رو میشه با یه قاب سبک قدیمی و کلاسیک به حالت قدیمی درشون آورد و اینجوری نیستش که حتماً به یه شکل ظاهری خاص محدود باشی. پس شکل آینه‌ای که دوست داری و با خیال راحت انتخاب کن و در نهایت فکرت رو روی قابش بزار که بخوای اون رو با محیط آرایشگاهت یا اتاقت چطوری انتخاب کنی که کاملاً همخونی داشته باشه. در ادامه با همدیگه شکل‌های مختلفو بررسی می‌کنیم و من بهت میگم که کدوماشون برای سبک دکوراسیون قدیمی و کلاسیک اروپا و یا سنتی ایرانی مناسب‌ترند.

راستی من یه نکته‌ای رو هم بهت بگم ، اگه دوست داری آینه بدون قابش به خودی خود یه سبک قدیمی داشته باشه. میشه اطراف اون آینه رو یعنی بدون اینکه به مرکزش و کاربرد اصلیش آسیبی وارد بشه یه مقدار با سند بلاست طرح‌دار کرد ویه حالت قدیمی روش انداخت. اینجوری خود آینه بدون قابش ظاهر آنتیک پیدا می‌کنه و برای ست کردنش با دکوراسیون قدیمی و سنتی مجبور نیستی از یک قاب با سبک قدیمی استفاده کنی.

آینه آرایش قدیمی

آینه دایره‌ای

آینه‌های دایره‌ای از قدیم استفاده کردن ازشون رواج داشته اما خیلی توی آرایشگاه‌ها مورد استفاده نبودن ، بیشتر توی کاخ‌ها می‌تونستی اونا رو ببینی. به همین خاطر استفاده کردن ازش توی آرایشگاه به خودی خود یه مقدار ظاهر مدرنی داره اما تو اتاقت برای خونه‌ات نه. اگه بخوای یه حالت کلاسیک و قدیمی بهش بدی ، هم میشه اطرافش رو یه مقدار با سند بلاست حالت قدیمی بهش داد و طرح‌دارش کرد هم میشه قاب تاجدار یا یکی از مدل‌های قاب قدیمی رو براش استفاده کرد.

راستی یه نکته مهمو یادم رفت بهت بگم که دایره نماد اتحاده به خاطر همین ااگه بخوای از یه آینه دایره‌ای شکل داخل آرایشگاهت استفاده کنی مشتریت احساس می‌کنه که باهات متحده. یکی از بهترین احساساتیه که می‌تونه مشتریش بهت داشته باشه چون که باعث میشه راحت‌تر بهت اعتماد کنه. اینطوری بدون اضطراب و استرس نتیجه نهایی رو می‌بینه و درصد رضایتش افزایش پیدا می‌کنه. داخل خونه هم حس همدلی رو افزایش میده

آینه مربع و مستطیل

یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده به عنوان آینه آرایش قدیمی آینه‌های مستطیل و مربع هستند مخصوصاً آینه‌های مستطیلی. برات پیش اومده که بعضی جاها بهت حس همیشگی بودن بدهی حسی که انگار به اونجا تعلق داری. آینه‌های مستطیلی شکل و مربع شکل به خاطر داشتن زاویه‌های قائم و خطوط موازی این وایب رو ایجاد می‌کنن چون نماد ثبات هستند. به خاطر این وایبی که میدن استفاده کردن ازشون توی آرایشگاه سود خیلی زیادی داره و باعث میشه که مشتریا بیشتر تمایل داشته باشند که به آرایشگاهت برگردن. توی خونه هم به ثبات روابط خونوادگی کمک می‌کنه و انرژی مثبتی داره. آینه‌های مستطیل شکل و مربع شکل رو مخصوصاً اگه یه قاب قدیمی براشون استفاده کنی مثل قاب تاج‌دار خیلی راحت می‌تونی با سبک دکوراسیون قدیمی آرایشگاهت یا خونه‌ات ست کنی

آینه‌های بیضی شکل

اگه دنبال یه آینه آرایش قدیمی می‌گردی آینه بیضی شکل به صورت ساده خیلی گزینه مناسبی نیست و بیشتر ظاهر مدرنی داره اما می‌تونی اون رو با یه قاب سبک قدیمی کاملا مناسب این دکوراسیون کنی. اگه تمایل داشته باشی آینه قدیمی رو با سبک سنتی ایرانی ست کنی می‌تونی از آینه‌های رنگی برای قابش استفاده کنی یا قسمت نیم دایره بالایی اون رو آینه رنگی سفارش بدی. تقریبا هر خلاقیتی که دوست داشته باشی پیاده کنی رو کافیه به متخصص‌های ما بگی تا برات دقیقاً همون شکلی تهیه‌اش کنند و ارسال کنند دم در آرایشگاهت. فقط اگه خواستی از آینه‌های رنگی استفاده کنی به این موضوع دقت کن که رنگ‌های با نور منعکس می‌شن و ممکنه باعث ایجاد سوتفاهم بشن.

مشخصه آینه آرایش قدیمی

تمامی آینه‌ها به صورت کلی دارای یکسری ویژگی‌هایی هستن. به این دلیل که دارای انعکاس تصویر اطراف و نور در خودشون می‌باشن، موجب می‌شن تا فضا بزرگ‌تر از اونچه که هست به نظر بیاد. به همین دلیل هم آینه باید در جای مناسبی قرار بگیره تا بتونه بیشترین عملکرد خودش رو داشته باشه. به‌عنوان مثال نزدیکی پنجره جای مناسبی برای قرارگیری آینه هست. چراکه با انعکاس نور طبیعی میشه جلوه و روشنایی رو بسیار افزایش داد. این موضوع برای آینه آرایش قدیمی هم کاملا صدق می‌کنه.

آینه آرایش قدیمی

اما آینه آرایش قدیمی به دلیل این که برای آرایش و میکاپ مورد استفاده قرار می‌گیره، پس بسیار حایز اهمیته که در جای مناسبی قرار داده بشه تا از نور کافی برخوردار باشه. تا بتونه روشنایی مطلوبی رو فراهم کنه. چون حین آرایش و میکاپ و در کل خدمات زیبایی نور اهمیت بالایی داره. دومین مشخصه‌‌ای که آینه آرایش باید دارا باشه، شفافیت و درخشانی صفحه آینه هست. تا تصویر واضحی از چهره در آینه ایجاد بشه. در هنگام آرایش، نور و وضوح تصویر از عواملی هستن که بسیار کمک‌کننده‌ان. به این دلیل که بدون وجود این موارد، آرایش و میکاپ با سختی روبه‌رو می‌شه. چرا که بدون دید دقیق، نمی‌شه خودمون رو به‌طور کامل در آینه مشاهده کنیم.

انواع حالات استفاده از آینه آرایش قدیمی

رایج‌ترین حالتی که آینه آرایش قدیمی به‌کار میره، استفاده از میز و آینه هست. در این صورت اغلب آینه روی میز قرار می‌گیره. و با قرار دادن ابزار آرایشی و آینه آرایش قدیمی روی میز، در دسترس‌ترین و بهترین حالت خواهد بود. چراکه با قرار دادن صندلی مقابل آینه میشه در راحت‌ترین حالت در مقابل آینه قرار گرفت و به‌سادگی میکاپ رو انجام داد.

همچنین این حالت برای استفاده آینه آرایشگاه هم بسیار گزینه ایده‌آلی هست. و آرایشگر و فرد خدمات‌گیرنده در حالت بهتری می‌تونن قرار بگیرن. و نیز از طریق آینه هم می‌تونن خودشون رو در آینه آرایش رومیزی مشاهده کنن. و مراحل کار به‌خوبی پیش میره. چراکه زمان آرایش و میکاپ ممکنه بسیار زمان ببره. پس باید به‌گونه‌ای باشه که راحتی کاملی رو داشته باشه.

آینه آرایش قدیمی

علاوه بر این آینه و میز آرایش تاثیر بسیار مثبتی بر دکوراسیون هم داره. و زیبایی بیشتری رو به ارمغان میاره. همچنین برای آینه رومیزی میشه دراور رو هم جایگزین میز کرد. که برای فضاهای کوچیک خیلی مناسبه. چون در این صورت می‌تونین ابزار ضروری خودتون رو داخل اون قرار بدین. و لوازم مربوط به آرایشی و میکاپ و نیز آینه روی اون قرار بگیره. در این صورت استفاده بهینه‌ای هم از لوازم و فضا به عمل میاد.

آینه آرایش قدیمی

همچنین آینه آرایش قدیمی رو می‌تونین در ابعاد کوچیک‌تر هم سفارش بدین. این نوع آینه رو به‌راحتی می‌تونین در دست بگیرین و از نمای نزدیک‌تر خودتون رو در آینه مشاهده کنید. در این صورت به‌سادگی خودتون رو با دقت بررسی می‌کنین و در نهایت هم نتیجه رضایت‌بخشی با نظارت کامل حاصل می‌شه.

آینه آرایش قدیمی

حالات دیگه آینه آرایش قدیمی

آینه آرایش قدیمی رو علاوه بر حالت رومیزی به صورت‌ دیگه‌ای هم میشه به کار برد. آینه دیواری حالت بسیار رایج دیگه‌ای هست که برای آینه آرایش هم قابلیت کاربرد داره. در این صورت آینه فضایی رو هم اشغال نمی‌کنه. و برای فضاهای کوچیک ایده‌آل هم میشه. برای آینه دیواری هم امکان استفاده از میز یا دراور در زیر اون وجود داره. با نصب آینه بر روی دیوار، فضای روی میز هم اشغال نمی‌شه. و تمام این فضا رو می‌تونین برای قرار دادن وسیله‌های دیگه‌ای قرار بدین.

آینه آرایش قدیمی

برای حالتی که آینه آرایش قدیمی روی میز قرار می‌گیره، ابعاد اون متناسب با میز باید انتخاب بشه. تا آینه در ایمن‌ترین حالت خودش قرار بگیره. اما برای آینه دیواری اصلا محدودیتی در مورد ابعاد وجود نداره. و حتی ابعاد خیلی بزرگ هم می‌تونه انتخاب و نصب بشه. حتی آینه قدی هم برای آینه آرایش می‌تونه استفاده بشه. مزیت این نوع آینه در این هست که دید کاملی از فرد به خودش میده. به‌خصوص برای میکاپ عروس، آینه قدی انتخاب بهتری هست. تا در آخر کار بتونه خودش رو کامل و قدی در آینه آرایشی ببینه.

کارایی آینه آرایش قدیمی

آینه آرایش قدیمی به دلیل این که اصلی‌ترین استفاده اون برای انجام آرایش هست، لازمه تا بتونه وضوح بالایی هم داشته باشه. و علاوه بر شفافیت و درخشانی بالا، باید تصاویر دقیقا همرنگ خودشون باشن. به همین دلیل هم آینه رنگی اصلا گزینه مناسبی برای آرایش نیست. بنابراین آینه معمولی می‌تونه یکی از بهترین گزینه‌ها برای آینه آرایش قدیمی باشه. اما برای حالت قدیمی‌تر کردن آینه میشه اون رو پتینه کرد تا یک حالت قدیمی به آینه بده. درواقع آینه ساده از آینه‌هایی هست که همیشه برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته. حتی امروزه هم در انواع کاربردها از جمله زمینه آرایشی خیلی رواج داره.

آینه آرایش قدیمی

اما معرفی آینه‌های مدرن به‌جای آینه آرایش قدیمی

اما علاوه بر آینه آرایش قدیمی، امروزه نسل جدیدی از آینه‌ها هم معرفی شدن که قابلیت‌های ویژه‌ای به‌عنوان آینه آرایش دارن. این آینه‌ها به آینه چراغ دار و آینه بک لایت نامیده می‌شن. در این نوع از آینه‌ها از چراغ‌های LED استفاده می‌شه. و تفاوت‌شون در شکل چراغ کاربردی و نوع به کار بردن چراغ‌ها هست. به این صورت که در آینه بک لایت چراغ به صورت نواری و در پشت آینه قرار داده می‌شه و از طریق اون نور ملایمی ایجاد می‌شه. اما در آینه چراغ دار، چراغ‌ها به صورت جداگونه روی آینه و به فاصله استانداردی قرار داده می‌شن.

آینه آرایش قدیمی

مزیت بزرگ این آینه‌ها در مقایسه با آینه آرایش قدیمی انتشار نور هست. چراکه همانطور که می‌دونین نور از فاکتورهای بسیار مهم در مسایل آرایشی محسوب میشه. که این آینه‌ها با انتشار نور چهره رو به طور کامل روشن می‌کنن و موجب میشن تا بشه با دید بسیار خوبی در مقابل آینه امور آرایشی رو انجام داد. حتی برای فرد میکاپ آرتیست هم این نور خیلی مفید خواهد بود و باعث دقت و تمرکز بالاتر میشه.

تفاوت آینه‌های مدرن با آینه آرایش قدیمی چی هست

آینه‌هایی که در قسمت بالاتر به عنوان آینه چراغ‌دار و آینه بک‌لایت معرفی شدن، اصلا قابل مقایسه با آینه‌ آرایش قدیمی نیستن. این آینه مدرن آرایشی همونطور که گفته شد، چراغ‌های به کار رفته در اون خیلی به آرایش و میکاپ کمک می‌کنن تا درنهایت یک آرایش خیلی خوب و تمیز ایجاد بشه. علاوه بر اون این آینه‌ها ظاهر خیلی زیباتری هم دارن. که وقتی در فضایی قرار بگیرن، می‌تونن اونجا رو خیلی شیک‌تر کنن و جلوه خاصی به اون بدن.

چون به جهت نورپردازی خیلی خوبی که دارن، تمام توجه‌ها رو به خودشون جلب می‌کنن و به‌نوعی می‌شه اونا رو نقطه کانونی در فضایی که هستن در نظر گرفت. شما با به کار بردن این نوع از آینه آرایشی می‌تونین متوجه تغییرات زیادی هم در دیدتون در آینه و هم دکوراسیون فضاتون بشین. پس اگر می‌خواین که از آینه‌های خیلی کاربردی و زیبا استفاده کنین، همین الان با شماره‌ی 09357015855 تماس بگیرین و سفارش‌تون رو ثبت کنین تا خیلی زود آینه دلخواه‌تون رو با کیفیت بالا و همینطور ضمانت بی قید و شرط داشته باشین.

آدرس کارگاه آینه‌ها : تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

به واتساپ ما پیام دهید.

برای دریافت نمونه کار و یا پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

انتقال به واتساپ